Urząd Miejski w Gostyniu
w dni robocze od 7.30 do 15.30
65 575 21 10
Awaria oświetlenia ulicznego
w dni robocze od 7.30 do 15.30
65 575 21 38
Uszkodzenia drogi lub chodnika
w dni robocze od 7.30 do 15.30
65 575 21 48
Odśnieżanie dróg gminnych
w dni robocze od 7.30 do 15.30
65 575 21 38
Sprawy komunikacji miejskiej i podmiejskiej
w dni robocze od 7.30 do 15.30
65 575 21 37
Straż Miejska w Gostyniu
w dni robocze od 7.30 do 22.00
507 154 706
Gospodarka odpadami
poniedziałek: 8:00-16:30,
wtorek-piątek: 8:00-15:00
65 529 49 34
Pogotowie wodno-kanalizacyjne
całodobowo
994
Gostyń zmienia się <strong>nie do poznania...</strong>

Fachowiec dla seniora

Masz skończone 65 lat? Mieszkasz sam lub z drugim seniorem? Masz trudności z drobnymi naprawami domowymi? Zgłoś się do programu „Fachowiec dla seniora”.

„Fachowiec dla seniora” to program, którego celem jest udzielanie bezpłatnej pomocy usługowej przy drobnych naprawach domowych osobom po 65 roku życia oraz osobom niepełnosprawnym. Zakres pomocy obejmuje drobne naprawy, niewymagające natychmiastowej interwencji, specjalistycznej wiedzy i uprawnień, tj. np. wymiana żarówki, naprawa kranu, czy odpowietrzenie grzejnika.

Osoby, które chcą dołączyć do programu muszą posiadać tytuł prawny do zajmowanego lokalu i osiągać dochód nie przekraczający:

  • 1 osoba – 2.059,60 zł brutto,
  • 2 osoby – 3.088,80 zł brutto,
  • 3 osoby – 4.116,00 zł brutto.

Osoby, które spełniają kryteria i chciałyby korzystać z pomocy fachowca mogą zgłaszać się w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, który opowiada za działanie projektu. Od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00 osobiście (ul. Wrocławska 250), pod numerem telefonu 65 572 39 11 lub drogą elektroniczną pawel.walkiewicz@mgopsgostyn.plprzyjmowane są zgłoszenia od seniorów. Po otrzymaniu zgłoszenia pracownik socjalny Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przeprowadzi wywiad środowiskowy w miejscu zamieszkania osoby, która się zgłosiła. W ten sposób powstanie lista uczestników programu. Wcześniejsze zgłoszenie się pozwoli skrócić czas oczekiwania na usunięcie usterki. Jeśli jesteśmy już na liście, wtedy wystarczy zgłosić potrzebę pomocy w MGOPS i pojawi się u nas fachowiec. Jeśli natomiast senior zgłosi się do ośrodka po raz pierwszy zgłaszając usterkę, musi liczyć się z wydłużeniem tego czasu, gdyż przed wizytą fachowca będzie musiał odwiedzić go pracownik socjalny. Seniorzy nie będą płacili za usługę, jedyne koszty jakie będą ponosić to zakup materiału np. żarówki czy kranu.